maandag 13 september 2010

Paprika-Tomaten Salade


Wateddenodig


- Zoveel paprika’s als je nog vindt in de ijskast ofte 1
- Idem voor de tomaten: ik had nog twee romatomaten liggen, helaas geen biotomaten, dus wat minder smaak en een deel kerstomaatjes, gelukkig met heel erg veel smaak. Ga voor een zo smaakvol mogelijke tomaat, is een wereld van verschil in dit gerecht. Wacht, wat zeg ik, ga ALTIJD voor een smakelijke tomaat!
- Verse basilicum, liefst de kleine, pittige variant
- Balsamico-azijn

Watdoejedommee

Snij de paprika doormidden, haal er de zaden en witte randen uit en ontvel ze, want het vel is wat moeilijker te verteren. Ik heb een gasvuur en heb geprobeerd de paprika er boven te houden tot er blaasjes ontstonden zodat het vel er makkelijk af te halen valt. Ik had helaas geen grijpding om ze vast te houden en geen zin mijn pootjes te verbranden, dus operatie Ontvel De Paprika was half geslaagd.
Snij de paprika in kleine stukjes (1 cm op 1 cm) (I kid, je gaat dat niet afmeten)
Snij de (grote) tomaten doormidden, haal de zaadlijsten eruit en snij ze in kleine stukjes (de grootte van de paprikablokjes)
Snij de kerstomaten in 4
Hak de basilicum fijn
Doe alles in een kom, overgiet het geheel met een eetlepel of twee balsamico-azijn
Omroeren
Klaar!


Een recept van Lamazone.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten