woensdag 16 februari 2011

Tomatenlasagne


Ok, dit staat al twee of misschien zelfs drie weken op mijn weekmenu, maar is er om allerlei redenen niet van gekomen. Op zich is dit geen recept om te bloggen vermits het poepsimpel is. Als je een deftige tomaten- en witte saus kan maken dan heb je tomatenlasagne. Voila! Maar, langs de andere kant is het wel een aanleiding om twee geheimpjes te delen…

Wat?
  • tomatensaus
  • witte saus
  • lasagnebladeren
  • kaas
  • paneermeel
Hoe?

Mijn geheim voor een zalig lekkere tomatensaus? Maak de saus zoals je ze normaal zou maken. Wanneer ze lekker pruttelt doe je er een lepel suiker en een scheutje rode wijnazijn bij. Maak van elke tomatensaus een lekkere tomatensaus. Wat de bechamelsaus voor de lasagne betreft, ik maak altijd kaassaus. Heel simpel, roux maken, melk toevoegen, blokje kippenbouillon en zakje geraspte kaas. Voor deze lasagne gebruik ik graag geraspte mozZarella voor in de saus en blokjes mozzarella voor de korst.
Wanneer de twee sauzen klaar zijn moet je alleen maar stapelen. Begin met tomatensaus, beetje kaassaus, blaadjes lasagne etc etc etc. Eindig met kaassaus en bestrooi met paneermeel en blokjes mozzarella. Vaak snipper ik er ook nog wat groen over, kwestie van alle kleuren van de Italiaanse vlag te hebben.

Een recept van Op den buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten