vrijdag 17 september 2010

Sesam-Tofuhapjes

Gesesameseerde Tofu

Een recept uit 'Het grote Vegetarische Kookboek'.

Uiteraard volgde ik op Celestinese wijze het recept niet helemaal. Dit is wat ik deed:
- Ik kocht een pakje Tofu (gekruid met basilicum) in de natuurwinkel.
- De overschot (na de spaghetti) sneed ik in blokjes van 2,5 cm en dropte ik in geklopt
   ei. Daarna schepte ik ze om in een schaal met sesamzaad, 1 el maïzena en 2 el bloem.
- Voor het eerst in mijn leven "frituurde" ik ze in een pan: de pan verhitten, bodempje
   olie erin en de blokjes goudgeel bakken. Daarna laten uitlekken op keukenpapier.
- Een samoeraisaus zou hier meer op zijn plaats zijn, maar andalouse was voor mij net
  zo goed.

Het originele recept beschrijft ook hoe je de tofu marineert, maar die van mij was al gekruid. Over eigeel spreken ze ook niet, maar zo blijft de sesam er wel goed aankleven.


Een recept van Being my own hero.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten