vrijdag 17 september 2010

Groentenomelet

Ik schotel u voor: de courgetomeletmetnetietsteveelvet. Ik weet niet hoe dat bij u zit, maar ik heb nog niet veel groentenomeletten gegeten. Ik durf zelfs meer zeggen: deze noem ik mijn eerste officiële groentenomelet en het was een succes, ware het niet dat ik op het einde het weer ver*****te door er nog wat olijfolie bij te gieten: dat verklaart de blingbling op de foto.



Courgette-omelet

Kies uw groentjes (bijvoorbeeld courgette, tomaat, paprika, wortel) en ajuin. Was uw groentjes en ajuin. Snijd geliefde groentjes en ajuin in gewenste formaatjes. Verwarm olijfolie (of boter) in een pan.
Fruit de ajuin in uw panneke en daarna de rest van de groentjes: niet allemaal tegelijkertijd, maar gooi op gevoel en met uw vanzelfsprekende kennis als basis van harde groenten naar zachte groenten bij in de pan. De courgette en tomaat leg je er op het einde bij en bak je verder op gevoel (niet helemaal bruin dus).
Ergens tussendoor klutst je een ei of twee en deze giet je bij in de pan. Kruid bij met uw favoriete kruiden (tijm in mijn geval) en bak af gelijk bij elk andere omelet.

Ik deed er af en toe olijfolie bij, tussen het bakken van de groenten door: op gevoel, misschien dat het zelfs niet nodig is? Volgende keer ga ik meer groenten erbij gooien en de groenten groter snijden.

De overschot van de groenten wordt vanavond binnengewerkt in de vorm van een groentenpotje, tesaam met één of ander vegetarisch vlees en gebakken patatjes.




Courgette-omelet
Mooi paprikazaad

Een recept van Being my own hero.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten