zondag 20 maart 2011

Dagen Zonder Vlees #10: Tofupasteitjes

Hoera, alweer een nieuwe inwoner in Bio de Janeiro!
Vanaf nu vergezelt ook Hoepzika ons.
Ze stelt zichzelf kort even voor:

Dag inwoners van Bio de Janeiro!
Ik mag mij sinds kort ook inwoner noemen en dat vind ik heel leuk. Ik ben vegetarisch opgevoed, maar geen echte vegatrier, want ik eet wel wat (bio)vlees hier en daar. Twee jaar geleden besloot onze toen 8 jarige zoon helemaal geen vlees meer te willen eten, en vanaf dat moment eten wij als gezin eigenlijk geen vlees meer. Ik houd ervan om te koken, en zeker om nieuwe dingen uit te proberen, dus ik schaar mij graag bij jullie! En hoop jullie natuurlijk ook te verrassen met wat recepten van mijn kant!


Om het helemaal sympathiek te maken, delt ze ook meteen een eerste recept:

Tofupasteitjes

Wat en Hoe?

Hak 1 ui, 3 stengels bleekselderij en 1 groene paprika fijn.
Bak ze lichtjes in een scheut olijfolie.
Laat een blok tofu (500 gr) uitlekken en prak het fijn.
Meng de tofu met 2 eetlepels sojasaus,
een ei, 2 flinke eetlepels volkorenmeel,
en een halve theelepel zout.
Voeg de gebakken groenten toe 
met 2 eetlepels kerriepoeder,
en meng het goed.
Maak er kleine pasteitjes van
en rol ze door wat tarwekiemen:

Bak ze in de koekenpan,
of zoals ik deed
een half uur in een oven op 180 graden:

Ik serveerde het met zilvervliesrijst (bestrooid met gomasio)
en een salade:

Dit recept is gebaseerd op een recept uit:
Groot Vegetarisch Kookboek van Laurel Robertson 


Een recept van Hoepzika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten